Input:

Ur. l. RS 1350/2022, Odločba o ugotovitvi, da sedma alineja prvega odstavka 65. člena Zakona o urejanju trga dela ni bila v neskladju z Ustavo, drugi odstavek 65. člena tega zakona pa je bil v neskladju z Ustavo, z dne 3.5.2022

ODLOČBA
Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem z zahtevo Vrhovnega sodišča, na seji 7. aprila 2022
odločilo:
1.  Sedma alineja prvega odstavka 65. člena Zakona o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 21/13, 63/13, 100/13 in 55/17) ni bila v neskladju z Ustavo.
2.  Drugi odstavek 65. člena Zakona o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 21/13, 63/13, 100/13 in 55/17) je bil v neskladju z Ustavo.
3.  V postopkih, v katerih morajo pristojni organi še vedno uporabiti s to odločbo Ustavnega sodišča presojani ne več veljavni drugi odstavek 65. člena Zakona o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 21/13, 63/13, 100/13 in 55/17), se šteje, da lahko Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje o predčasnem prenehanju pravice do denarnega nadomestila po drugem odstavku 65. člena Zakona o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 21/13, 63/13, 100/13 in 55/17) po uradni dolžnosti odloči v enem mesecu od dneva, ko je izvedel za razlog za prenehanje, in odločbo o prenehanju pravice do nadomestila izda v 25 mesecih od dneva dokončnosti odločbe o priznanju pravice do denarnega nadomestila.
Obrazložitev
A.
1.  Vrhovno sodišče vlaga zahtevo za oceno ustavnosti 65. člena Zakona o urejanju trga dela (v nadaljevanju ZUTD) o prenehanju pravice do denarnega nadomestila za brezposelnost. Bistveno, kar očita izpodbijani ureditvi, je njena nejasnost. Nejasen naj bi bil pomen sedme alineje prvega odstavka 65. člena ZUTD. Prav tako naj ne bi bilo jasno, katera procesna pravila je treba uporabiti pri odločanju o prenehanju pravice do denarnega nadomestila in kakšne so pravne posledice prenehanja ter v katerem trenutku nastopijo. Predlagatelj vlaga zahtevo v zvezi s prekinjenimi socialnimi spori glede prenehanja te pravice. V obrazložitvi zahteve se sklicuje na različne ustavne določbe, v njenem zaključku pa navaja, da je 65. člen ZUTD v zvezi s 118. in 140. členom tega zakona v neskladju z 2., 50. in 158. členom Ustave.
2.  Predlagatelj navaja, da iz sedme alineje prvega odstavka in iz drugega odstavka 65. člena ZUTD izhaja, da posamezniku predčasno preneha pravica do denarnega nadomestila za brezposelnost, ko je posredoval nepopolne ali neresnične podatke. Zatrjuje, da jezikovna razlaga te določbe ne daje odgovora na vprašanje, ali se besedilo nanaša na vsebinski ali časovni pogoj. Če naj bi šlo za vsebinski pogoj, naj bi bila prenehanje pravice in vračilo nadomestila povezana z dejstvom posredovanja napačnih podatkov, kar naj bi pomenilo, da bi do izdaje odločbe o prenehanju pravice do nadomestila prišlo ne glede na to, ali zavarovanec pravico še uživa ali pa je ta že izčrpana, kar pa naj ne bi pomenilo predčasnega prenehanja pravice do nadomestila. Če naj bi šlo za časovni pogoj, pa naj bi zaradi pogoja predčasnosti sankcija zadela le zavarovanca, ki še uživa pravico, ne pa tudi tistih, ki so jo že izkoristili. To pa bi lahko pomenilo neenako obravnavo zavarovancev.
3.  Sedmi alineji prvega odstavka 65. člena ZUTD predlagatelj očita tudi to, da

 Potrebujete pomoč?
Imate težavo z uporabo portala? Pišite nam.
Vaše sporočilo je bilo uspešno poslano.
Input:

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem brskanja po tej strani, brez spremembe pri nastavitvah vaših piškotkov, se strinjate z našimi pravili uporabe piškotkov.   V redu   Več o piškotkih